söndag 11 september 2016

Pang! Nu gäller det....

...För imorgon smäller det. Då börjar jag jobba. Min första dag på mitt nya jobb. Det känns ja, jag kan knappt beskriva det. Så pirrigt. Så roligt. Och så läskigt. Allt på samma gång. Det hela känns fortfarande lite overkligt. Här i USA går ju anställningar väldigt mycket fortare också jämfört med Sverige. Alltså tiden från det att man erbjuds jobbet och man sedan ska börja arbeta. Normalt är att man har en uppsägningstid på 2 veckor (om man redan har ett arbete när man söker nytt) så de flesta börjar oftast sin nya tjänst inom 2-3 veckor från det att de blivit erbjudna jobbet. Jag hade nu inget jobb utan kunde i stort sett börja direkt, men en del praktikaliteter gjorde ändå att jag behövde lite extra tid. Dels skulle jag hitta barnomsorg till Lillebror. Dels gjorde företaget den vanliga bakgrunds- och drogtestkontrollen. Resultaten från dessa båda tester tar ungefär en vecka för företaget att få så tidigare än det var det ändå inte aktuellt att jag skulle börja.

Jag skrev på mitt kontrakt fredagen innan Labor Day, dvs fredagen förra veckan och börjar alltså en dryg vecka efter det. Men jag fick mitt muntliga avtal ungefär en vecka tidigare. Snabba bud som sagt.

nu börjar vårt nya liv.
Heltidsarbete för både mig och M. Plus en ganska lång pendling för min del. Visst vi är vana att jag pendlande långt för det gjorde jag även i NYC. Men nytt för oss är såklart att vi har två barn nu. Plus att M inte jobbar ett stenkast från hem och dagis utan har en dryg halvtimmes körning han också. Så visst kommer det bli en helt annan vardagsstress. Det s.k pusslandet kommer att börja för oss också. Men trots detta så känns det helt fantastiskt att jag äntligen ska få kliva rakt in i arbetslivet igen. För jag har verkligen saknat det! Mycket.

Wish me Luck!

10 kommentarer:

  1. Lycka till med det nya! Njut av timmarna i bilen ;) .
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummar och tår att det blir riktigt bra!

    SvaraRadera
  3. Är ju sjukt nyfiken på att höra MR om din första vecka och vad det tjänsten faktiskt innebär. Väntar med spänning på en uppdatering...😀

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. STORT grattis. Hoppas det går finemang med allt. Jag blev så glad för din skull. Spännande.
    Kram
    /Susanne

    SvaraRadera
  7. All lycka i världen till dig! HOPPAS att allt är BRA!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Detta är ett vittnesbörd som jag kommer att berätta för var och en att höra. jag har varit gift fyra 4 år och i femte år av mitt äktenskap måste en annan kvinna ta min älskare ifrån mig och min man lämnade mig och barnen och vi har lidit i 2 år tills jag träffade ett inlägg där den här mannen Dr.Wealthy har hjälpt någon och jag bestämde mig för att försöka hjälpa mig att ta med min älskare hemma och tro mig, jag skickade bara min bild till honom och min man och efter 48 timmar som han har sagt till mig såg jag en bil körde in i hus och se det var min man och han har kommit till mig och barnen och det är därför jag är glad att göra var och en av er i likhet med att träffa den här mannen och få din älskare tillbaka till dig själv. Hans email: wealthylovespell@gmail.com. ELLER KAN DU LÄGGA UPP HEM UPP PÅ WHATSAPP ANVÄNDA DETTA MOBILNUMMER +2348164728160.

    SvaraRadera