fredag 18 augusti 2017

De grå hårens tid

Just nu är det SÅ mycket som händer och snurrar kring oss att jag inte hinner med. Vare sig i ren praktisk mening eller känslomässig. Allt ska ske Nu. Eller igår. Och det handlar om stora beslut. Beslut. Som. Ska. Fattas. Mycket att tänka på. Jag tror att jag har fått en hel drös grå hårstrån under de senaste tio dagarna. Samtidigt är det de sista skälvande veckorna av sommarlovet. Eller ja, snart bara veckAN, i singularis.



Jag hämtade hem en otroligt lycklig men trött Storasyster idag från Camp Oliver. "Detta har varit den roligaste veckan i mitt liv!" utbrast hon när vi kom hem. Så nu lär det bli lite känslomässig jet-lag för henne gissar jag. Mitt älskade Hjärta. Jag vet exakt hur hon känner. Det har jag upplevt själv flera gånger under tiden som barn och tonåring. Detta att vara med om något fantastiskt utan föräldrarna. Bortrest. Som i en annan värld. En bubbla. Av allt som är kul, spännande och annorlunda. Men ändå tryggt. Att sedan komma hem till vardagen är ofta ganska jobbigt. Tills man återanpassat sig till tråk-föräldrarna och jobbiga lillbrorsan igen. Vi får se hur lång tid det tar. Men jag är så fantastiskt GLAD över att det är SÅ BRA hon haft det denna veckan. Att prova sina vingar. För förta gången. Och fixa det. Minnen för livet.

Själv är jag trött och tycker det känns extra skönt med helg. Även om tankarna inte "tar helg" så är det ändå skönt att inte behöva jobba samtidigt som man har tusen funderingar och känslor på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar