Visar inlägg med etikett New york Rangers. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett New york Rangers. Visa alla inlägg

fredag 8 maj 2015

Svettigt

Ja, ikväll var det dags igen då. Ännu en match. Stanley Cup. Playoffs.  New York Rangers vs Washington Capitals. Och det var svettigt. Himmel! Jag trodde faktiskt inte att de skulle fixa det denna gång, för de senaste matcherna har följt mer eller mindre samma mönster. NYR ligger på som attan i början men får aldrig in pucken bakom The Caps fantastiska målvakt Holtby. Och sedan tar The Caps över matchen.

Och denna match började exakt på samma vis. Men till slut efter lyckades de och när tredje perioden var över stod det 1-1. Förlängning alltså. Och där fick Rangers in ännu ett mål! Vinst! Självklart hade Lillebror Storasysters gamla Lundqvist-tröja på sig. För att stötta. Och det verkade ju faktiskt hjälpa... Vår egen svenske King Henrik klarade av att hålla emot i denna match. Samtidigt som hans medspelare fick in pucken bakom Holtby.

Om Rangers inte vunnit denna match hade de varit ute nu. Lagen spelar ju bäst av 7 matcher och The Caps hade 3-1 i vinster mot NYR. Men nu möts de alltså igen. Nu på söndag. Härligt! De spelar även denna kommande match med vetskapen om att om de förlorar åker de ut. Så det lär bli svettigt igen.


Här är Lillebrors dans då New York Rangers lyckades göra 1-1 i slutet av tredje perioden (Lundqvist-tröjan hade dock fått bytas ut mot PJ vid det laget...). Här hemma tjöts det då vill jag säga. Av glädje. Matchen var inte slut. NYR hade lyckats få till förlängning. Och ja, det hela slutade ju lyckligt för oss New York Rangers fans. Denna gången.