Helg igen. Så skönt! Och första augusti. Har inte riktigt vant mig än vid att juli är till ända. Vi hade inga direkta planer för denna helgen så vi gjorde som vi brukar då vi är lediga, vi hade en riktigt lugn morgon. Men vi bestämde oss så småningom att ta en tur till stranden eftersom det var ett bra tag sedan vi var där. Men eftersom solen kan vara ganska stark här på dagen körde vi inte dit förrän lite efter tre på eftermiddagen. Jag gillar strandlivet bäst under sen eftermiddag och tidig kväll. Vilken strand blev det då? Jo, vi körde till Del Mar. Stranden som ligger strax norr om Torrey Pines, alltså ca 20-25 minuter från oss med bil. Jag gillar den här stranden. Enda nackdelen är att det kan vara knivigt att få parkeringsplats. Men så är det ju nästan överallt här tycker jag.När vi kom dit var det ganska mulet. Det är så lustigt men vädret och temperaturen kan variera en hel del beroende på var i eller kring San Diego man är. Hemma hos oss stekte solen när vi gav oss iväg. Men knappt en halvtimme västerut mot kusten från oss var det alltså riktigt grått och det blåste en del. Fast det var ändå inte kallt. Utan rätt skönt.
Senare sprack molntäcket upp sådär som det ofta gör vid kusten och solen sken på oss och förvandlade havet till ett blått glitter.
Foto taget i språnget
Älskar sådana här slipade stenar. Att känna den lilla tyngden i handen när man sluter sina fingrar runt dem. Lena. Sträva. Med korn av sand liksom strödda runt dem som socker.
Plötsligt var den gråmulna himlen bortblåst och hav och himmel liksom öppnade upp sig
Det grövres, byggdes, gjordes smoothies och glass...
Jag och Lillebror efter en av våra turer ner till vattnet
Storasyster med sin Body Board precis innan hon och jag kastade oss i vågorna. Hon har blivit fantastiskt modig nu. Man märker verkligen att hon numera känner sig säker i vattnet.
På vägen hem kör man förbi det här fantastiska huset. Jag undrar SÅ vem som bor där. Vilket läge! Vilken utsikt!
Framför oss Torrey Pines. Men vi svänger vänster och kör österut här, tillbaka inåt land, bort från kusten.
Kvällen var också sådär skön som vissa kvällar kan vara. Middag ute på vår uteplats. Glada barn. Dans och bus efter maten. Sedan ett parti Colt Express (just nu vårt favoritspel här hemma) som jag som vanligt förlorade. Ett avsnitt ur Netflix dokumentärserie Chef´s Table, som jag för övrigt varmt rekommenderar. Och ja, en i stort sett perfekt lördag har lidit mot sitt slut. Och augusti har just börjat. En dryg månad kvar till skolstarten nu.







