Äntligen fredag! Det har varit en rätt intensiv vecka. Och det känns underbart att det nu är fredag. Dessutom är det Thanksgiving nästa vecka så Storasyster har ledigt från skolan. Thanksgivinglov. Något hon aldrig hade i NYC. Där var det ju istället ledigt i början av hösten då alla judiska högtider låg. Men jag tycker att detta känns väldigt mycket skönare för vår del som ju inte firar några judiska helger. Att ha ett lov kring den stora högtiden Thanksgiving känns väldigt bra. Många reser ju också just denna högtid så rent allmänt är det nog väldigt uppskattat att lovet ligger den veckan. Vi har inga stora planer alls inför lovet. M kommer att jobba måndag och tisdag. Men vara ledig från och med onsdag vilket känns toppen. Jag tror vi kommer att försöka att mest ta det lugnt. Bara "vara". Och kanske göra en del mer spontana utflykter.
Just idag var en extra intensiv dag. På morgonen var det Lillebrors sista musikklass detta året. Men han var väldigt gnällig och inte alls sig själv. Svaret på varför kom när jag skullelyfta ur honom ur bilen då vi kommit hem. Kräk. Magsjuka. Ajajaj! Och jag som hade två möten inbokade under dagen. Så jag skulle därför köra Lillebror till M´s jobb mitt på dagen strax innan lunch. Men det fick bli lite ändrade planer. M fick ta sig hem istället. Jag kunde ha mitt telefonmöte innan M kom hem och sedan for jag iväg till nästa. Det mötet gick väldigt bra men jag var helt slut när jag kom tillbaka. M körde tillbaks till jobbet och det blev en rätt konstig eftermiddag eftersom både jag och Lillebror somnade runt halvfemtiden. Jag vaknade men Lillebror sover än så vi hoppas nu alla att han ska sova genom hela natten. Och inte vakna pigg som en mört klockan 3...
Men helg nu ändå. Så efterlängtad. Här nedan följer ett par bilder från veckan som gått.
En av favoritsysselsättningarna är att prova skor. Gärna alla utom sina egna.
Det blommar fantastiskt här just nu. Just denna blomma veed jag inte vad det är för något. Om någon av er läsare känner igen den får ni gärna berätta. Annars är det hibiskusarna som blommar för fullt. Rött, rosa, guld, orange. Jag ÄLSKAR hibiskus och buskarna och träden här är helt underbara. Tyvärr har jag ingen bild.
I onsdags var jag barnvakt till lilla "Mammy" som Lillebror kallar henne. Det är hans bästa kompis. Han är verkligen helt underbart söt när han är med henne. Vill pussas. Och ge henne leksaker. Och om hon försvinner iväg till ett annat rum följer han genast efter och ropar "Mammy! Mammy!"
En annan favorit är att hänga och dingla såhär.
I början av veckan hade vi även Parent-Teacher konferens. Vilket väl motsvarar de "kvartsantal" vi hade då jag var barn och gick i skolan. Man träffar läraren och diskuterar hur det går för ens barn i skolan. Här har barnen även reports card så de får något slags "betyg". Jag tycker det är jättebra även om jag vet att många är emot betyg i låg ålder. Men om läraren använder de på rätt sätt är det ett väldigt bra verktyg för både läraren och föräldrarna att kunna se i vilka ämnen man kan behöva stötta barnet mer. Jag ska första skriva lite mer om vårt möte senare.


































