onsdag 1 april 2015

1-års nostalgi

Igår var det exakt ett år sedan Lillebror fick komma hem från NICU. Där han legat i exakt 4 veckor på tillväxt. Första april kommer därför för mig numera alltid att förknippas mer med Lillebrors första dygn hemma än med aprilskämt. Det känns väldigt konstigt att det bara är ett år sedan han var sådär liten och liksom hjälplös. Med en vikt som var nära sin födelsevikt på ca 2 kg. Ett år och så mycket som har hänt sedan dess. Både i hans liv och i resten av familjens. Inte kunde vi då drömma om att vi ett år senare skulle vara bosatta på en helt ny ort på andra sidan USA. Och när jag tittar på bilderna från slutet av mars och början av april förra året blir jag alldeles nostalgisk. Lycka, glädje samt en bit saknad och längtan blandas i ett. Det känns som ett annat liv. Vilket det ju var på många vis. Här en tillbakablick.

Sista natten på NICU i sin basinett övervakad av Storasyster och Nallen hon gjort till honom


Morgonen då vi fick hämta hem vår lilla Drakunge


Liten som då inte visste om att han alldeles strax skulle säga hejdå till sin favoritsköterska Cynthia


Så stor och ändå så liten



Påklädning


Långärmat och långbenat för att klara av hemgången i marsvädret


Ordentligt nedbäddad i vagnen och med nallen som Storasyster gjort till Lillebror

Strax hemma


På eftermiddagen hämtades Storasyster från skolan och stoltare syster fick man leta efter








Mina fina äntligen tillsammans!



Lipton hälsar välkommen

Vila

 Storasyster läser

Nu har vi som sagt Spring Break här och vädret är riktigt fint. Om en vecka kommer Farmor och vi längtar. Mycket. Ikväll kommer en av M´s barndomsvänner på besök vilket ska bli roligt. Han var för övrigt den allra första av M´s vänner som jag träffade efter att jag och M blivit ett par. Även det i en annan tid. Ett annat liv. Stockholmssommar. Den sista av alla under 90-talet. Jag minns att vi alla tre åt lunch på Pampas Marina i solen. Nu blir det middag här hemma. I Kalifornien. Ja, som sagt en annan tid. En annan plats. Ett annat liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar