söndag 29 mars 2015

Förra veckan i bilder

Det har återigen varit en händelserik vecka med mycket att göra och väldigt lite tid för bloggen. Nu kommer ytterligare en då jag troligen kommer att skriva ganska lite. Det är nämligen Spring Break här så Storasyster är ledig från skolan. Vi har inga stora planer inför veckan förutom att vi på fredag (långfredagen) kommer att köra till Arizona för att hälsa på våra kära vänner Familjen Brooklyn som är där för att fira påsk. Det ska bli otroligt roligt att ses!

Nedan är bilder från den gångna veckan.

Förra lördagen besökte vi Birchj Aquarium i La Jolla vilket blivit ett av Storasysters älsklingsställen


En av dessa glidflygare seglade alldeles över oss där vi stod vid "The Tidepools"


På kvällen var vi hembjudna till en av M´s chefer för "Avtackningsfest" av en annan chef. Såhär fantastisk utsikt hade de från sin trädgård. Det blev förövrigt en mycket trevlig kväll och jag tyckte det var roligt att få träffa M´s kollegor.



På söndagen köpte vi äntligen en ny cykel till Storasyster


Som jag nämnt lite i förbifarten har Storasyster börjat i Svenska Skolan här, vilket inte är en "heltidsskola" utan barnen har lektioner på måndagseftermiddagarna mellan fyra och sex. Detta är alltså en skola som helt bygger på frivilligarbete av familjerna som är medlemmar. Efter enbart två gånger i skolan är jag numera invald i styrelsen och i måndags var jag med på mitt första styrelsemöte. Det var väldigt intressant och jag tycker det ska bli roligt att få vara med under det kommande året.


Ytterligare ett projekt som vi nu börjat ta tag i är vår uteplats. Under veckan har M lagt träplattor över betongen och Lillebror ville naturligtvis hjälpa till.


I torsdags hade skolan där Storasyster går sin stora Fundraiser. Barnen sprang i en timme och samlade in pengar. Efteråt var det olika lekar och aktiviteter. Jag var med och hjälpte till som volontär. Roligt men oerhört varmt eftersom det just denna dagen smällde till och blev 32 grader! Plus sol...!


I fredags hade Storasyster en Playdate med en av sina klasskompisar. Här är vi på väg hem från skolan. Det blev en otroligt lyckad Playdate.

Igår lördag tog vi ytterligare en tur till IKEA. Nu för att köpa utemöbler till uteplatsen. Det blev riktigt bra även om vi fortfarande har en del kvar att fixa med. Men nu känns det verkligen som ett uterum och jag tror vi kommer att komma att vara där ganska mycket under den varma tid som väntar. 

Idag blev det ett besök på San Diego Zoo. Jag gillar verkligen detta zoo:t och är jätteglad över vårt medlemskap där.

Storasyster matade Lillebror under lunchen något de båda tyckte var otroligt roligt.

Nu stundar som sagt en vecka med lov och Påskhelg. Och även nedräkning. För veckan därefter kommer Farmor hit och ska stanna i två veckor vilket ska bli så oerhört roligt! Önskar er alla en mycket fin vecka och en skön Påsk!




10 kommentarer:

  1. Det blir ett antal plattor på uteplatsen ser det ut som! Ska bli kul att se hur det blir färdigt sen.

    Så roligt för er att farmor kommer!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp en del plattor blev det. Men vi kommer inte lägga på hela utan fram till där taket slutar.
      Och ja vi ser alla mycket fram emot att farmor kommer.
      Kram!

      Radera
  2. Ni har verkligen sommar! Ser så himla skönt ut. Och att det finns svensk skola i San Diego är ju helt otroligt, fast jag är ännu mest impad över det svenska konditoriet/bageriet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sommar här nu. vissa dagar lite väl varmt om man nu ska klaga... :-)
      Haha ja det svenska bageriet är fantastiskt! Och svenska skolan är som sagt ingen "riktig" skola utan den bygger på att föräldrarna är lärare och sköter allt. Det är föräldrar som är med i styrelsen och det är föräldrar som hjälper till med frivilligarbete och på så vis driver skolan. Men det är roligt att kunna ge sina barn en bättre inblick i svensk kultur och språk samt att de ska kunna få träffa andra svenska barn.

      Radera
  3. Ser fint ut! Speciellt med trallen på uteplatsen!

    Tydligen var det påskbuffé på IKEA i fredags - jag hade vaga planer på att gå dit men det blev inte av, var så mycket annat och så försökte jag få klart en del av rättandet innan jag åkte. Och zoo är alltid en bra idé - lunch där när jag är tillbaka och farmor har åkt kanske?

    Hoppas ni har ett fint vårlov! Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jaså var det påskbuffet?! De brukar ha sådant och även till jul. Dock tycker jag deras must är hemsk hemsk hemsk och odrickbar. Men sillen är helt ok. Hoppas du får en riktigt härlig resa nu!!! Prag låter härligt.
      Och lunch på zoo kan vi nog få till senare.
      Kram!

      Radera
  4. Så gulligt att lillebror hjälper till. Grattis till styrelsepost.

    Hoppas ni får en fin påsk. Glad Påsk. Så roligt att farmor kommer på besök. LÅTER för mig så skönt med 32 grader varmt. Värme passar mig. Söt liten playdate storasyster fått. Fnissade då jag tyckte det var lite likt hennes lille bästis vän i NY. Så roligt att det går så bra för storasyster att komma till rätta där ni bor.

    Kram
    /Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja Lillebror vill vara med precis överallt. :-)
      Tack och önskar även dig en riktigt fin påsk! Det kommer bli väldigt roligt att åka iväg lite och träffa gamla vänner.
      Haha, ja Storasysters kompis här är faktiskt lite lik hennes bästa vän från NYC som numera bor i DC.
      Kram!

      Radera
  5. Vad kul att du är med i styrelsen i svenska skolan. Jag tyckte svenska skolan var jättekul i OC, där jag även satt i styrelsen. Försöker att ta tag i temat svenska skolan här i Köln men det går sådär. Zoo:et är så härligt! Kolla in Safariparken någon gång, den känns lite mindre men är minst lika bra.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jane, vad roligt att höra att du varit aktiv i Svenska Skolan också och att du gillade det. Hoppas det går bra för dig att starta det hela i Köln också.
      Safariparken har vi ännu inte besökt men det hoppas jag blir snart.
      Kram!

      Radera