tisdag 24 november 2015

Sjukstuga

Ja här har varit sjukstuga. Sedan i fredags där Lillebror kräktes har det varit sisådär här hemma. Hela helgen var han dålig. Inget mer kräkande men väl den andra änden så att säga. Själv hoppades jag in i det längsta att vi andra skulle klara oss undan men i söndags började jag känna mig dålig. Igår (måndag) var det ju första dagen på detta Thanksgiving-lov för Storasyster, men tyvärr har vi inte kunnat göra något eftersom jag mått såpass dåligt. Det är verkligen ingen hit att var sjuk när man samtidigt ska ta hand om barn. Särskilt inte då det ena av dem är litet och själv inte är helt friskt.

I morse trodde jag ändå att jag var mer eller mindre frisk, men under förmiddagen mådde jag riktigt dåligt och det visade sig när jag tog tempen att jag hade 38,3 trots att jag ätit två ibuprofen! Som tur var fick jag otroligt fin hjälp av Storasyster under dagen. Hon hjälpte mig att underhålla Lillebror när jag själv var tvungen att tippa omkull mig en stund. Och efter att jag sovit och svettats som en-jag-vet-inte-vad, tillsammans med Lillebror då han tog sin lur mitt på dagen, så vaknade jag och kände mig riktigt pigg (allt är relativt såklart, men "riktigt pigg" jämfört med det halvdöda tillstånd jag befunnit mig i den senaste dygnen...). Jag åt till och med middag och nu hoppas jag peppar peppar att jag verkligen är frisk på riktigt.

M jobbade ju som sagt både igår och idag. Men nu är han ledig i stort sett resten av veckan vilket är himla skönt. Nu hoppas vi bara att han och Storasyster klarar sig undan den här elaka magvirusen! Och om vi alla är friska imorgon kan vi kanske få en del av dagen för oss själva  jag och M vilket är ytterst sällsynt. Lillebror kan nämligen gå på dagis imorgon (han har varit fri från feber och diarre i två dygn nu) och Storasyster har en playdate med en av sina bästa vänner. Så ja, vi hoppas kunna komma iväg på lunch på tu man hand. Bara nu inte M blir dålig. Så håll gärna en tumme eller två att vi alla mår bra imorgon.

Sedan är det ju Thanksgiving som knackar på dörren. Den största högtiden av alla här borta i USA. Vi är bortbjudna på fest till en av Storasysters klasskompisar. Drygt 20 personer ska vi bli. Så ja, det blir nog en upplevelse. Själv är jag glad över att jag inte behöver helstekt någon kalkon i år heller...! Efterträtt ska vi ha med oss. Så vi får nog åka och köpa en pecan- och eller pumpapaj imorgon. För baka orkar jag inte göra nu.


6 kommentarer:

  1. Usch sa trist att du blev sjuk. Hoppas du mar battre snart. Haller tummarna for att M och E klarar sig sa att ni kan fa njuta av Thanksgivning och Thanksgivning knytisen ni blivit bjudna till.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Usch så trist! Vilken tur att E är så snäll och hjälpsam. Hoppas du mår bättre nu. Kram kram

    SvaraRadera
  3. Låter jobbigt! Hoppas det går över. Magsjuka är så lömskt just för att det smittar så himla lätt och går runt. Hoppas ni kan njuta av Thanksgiving nu!

    SvaraRadera
  4. Synnerligen tacksam att jag hann undan....
    Men nog är det litet knäppt att bunka ihop Halloween, Thanksgiving och jul så nära inpå varann!

    SvaraRadera
  5. Jobbigt, jobbigt...USCH och fy!
    Hoppas att du är lite piggare nu, och att ni ska orka fira Thanksgiving.
    Stora kramar!

    SvaraRadera
  6. Krya på dig! Jag försöker kommentera återigen...har ett extra googlekonto bara för det. Hoppas det funkar nu. Jag kikar nämligen in här regelbundet och vill gärna kommentera mera när jag hinner!

    SvaraRadera