lördag 7 november 2015

Old Poway Park

November månad är en vecka gammal men än känns inte särskilt mycket höst i luften här. Temperaturerna har visserligen sjunkit och jag älskar det. Men det är inte fråga om några novembertemperaturer direkt. Inte de som vi är vana vid iallafall. Vare sig från Sverige eller NYC. På nätterna sjunker det till runt 12-15 grader. Och på dagarna stiger det till strax under 25-strecket. Så nej, det känns nästan mer som försommar. Och jo, jag saknar hösten och krispigheten. Färgglada löv och vit andedräkt som ryker ur munnen. MEN, jag ska erkänna att det just nu verkligen är bekvämt väder ändå. SÅ SKÖNT! Inte för varmt. Inte för kallt. Så klaga ska jag försöka att inte göra.

Idag gjorde vi en utflykt i det härliga vädret. Det blev en tur till Old Poway Park.  Främst för en tur med ett av tågen på The Poway Midland Railroad. Men vi besökte även The Old Poway Village som låg alldeles intill. Sedan lektes det lite i själva parken. Lillebror och Storasyster kastade boll. Vi var inte direkt ensamma. Folk åt, grillade, hade picknick och födelsedagskalas, man kastade boll, cyklade, och väldigt många verkade vara i parken för att ta familjeporträtt. Har nog nästan aldrig sett så många familjer som stod överallt för att bli fotograferade. Undrar om det är julkorten som tas nu...???? Jag fick nästan lite Central Park känsla vilket värmde lika mycket som de sneda strålarna från den nedgående solen.  Det blev en riktigt fin eftermiddag.


En åktur med det lilla tåget






Olika tåg beroende på vilken helg i månaden det är. Idag var det Fairmont Speeder. Vi hade hoppats på ångloket men det får bli en annan gång.


Här inne stod de finare loken. Nästa gång vi kommer skulle jag vilja åka med något av dem.




Besökte en liten butik också. Där sålde de mycket smått och gott. Blev lite förälskad i "coolern" i form av en bil (högst upp) samt den nymålade gammeldags kälken. Vi blev även alla väldigt förtjusta i en bevingad gris som faktiskt fick följa med oss hem. Men jag tog ingen bild på den knasigt nog. Får lägga ut en senare.


Lillebror älskar vatten och fontänen var inget undantag


Vi sprang på ett bröllop


Trots det milda vädret hade det här trädet en mycket färgglad och fin "strumpa" på sig


Lek och bus i parken


Som sagt det är milt ute, kolla in skovalet....


Mina älsklingar!

Imorgon är det söndag och det känns väldigt skönt. Inga direkta planer alls inför morgondagen vilket också känns skönt. Efter förra veckans rätt hektiska schema och sedan denna vecka med dagisstart och en förkylning för min del kändes det perfekt att få en något lugnare helg.


2 kommentarer:

  1. Älskar sånna där tåg :) stort här i England. Det var det roligaste jag visste när jag var liten och nästan lika roligt ännu.

    Det är ganska varmt här med, runt femton grader men kan bli svettigt om solen kommer fram. Svårt att klä sej! Har lagt undan sommarkläderna men vinterkläder är på tok för varmt. Dock är det mörkt och fuktigt och kallt på kvällarna, men fuktigt kallt, verkligen så långt från krispigt man kan komma :). Skulle gärna byta med dej :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mysigt med museijärnvägar. Denna var väldigt korr dock. Men ändå fin.
      Fukten är jag gärna utan. Just nu är det faktiskt idealiska temperaturer här om man kan bortse från att man inte får någon direkt höstkänsla. :-)

      Radera