lördag 24 januari 2015

Ny blogg men samma Saltis


Okej, det blev en ny blogg. Det var det enda som kändes rätt. Min gamla Saltistjejen får helt enkelt vara min New Yorkblogg. Men nu är det Nytt Kapitel & Nya Äventyr och därmed också Ny Blogg. Jag hoppas ändå ni som följt mig på min gamla blogg kommer att fortsätta hänga med här!

Än är jag inte säker på om jag gillar denna mallen riktigt. Jag kommer nog pilla lite. Ändra. Fixa. Trixa. Dona. Liksom "bo in mig".  Sådant brukar ta sin tid. Så det blir nog bara då och då när tid finns. Men nu till att börja med får detta duga. Det viktigaste är ju ändå att jag kan börja blogga här.

Okej, håll i hatten. Nu kör vi! Är ni med?!



51 kommentarer:

  1. Kul! Jag är med, såklart!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Det är klart att jag följer med på ert nya äventyr. Jag tror att San Diego kommer att få en stor plats i ditt hjärta även om New York alltid kommer att vara "the special one".

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Mrs Clapper,
    Vad kul att du hänger med!
    Kram!


    Fröken L,
    Roligt att du vill fortsätta läsa! Och ja, jag tror och hoppas att jag kommer min nya hemstad kommer att få en särskild plats i mitt hjärta den också.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det är kul att välja teman och sånt till en ny blogg :) nu får jag uppdatera länken i min bligglista. Fortsatt lycka till med inflyttandet. Det tar nog ett tag innan man känner sej hemma ordentligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna!! Roligt att du vill hänga med här också.
      Kram!

      Radera
  5. Det är klart att jag stannar! Stor kram från en som inte ids skriva så långa och många kommentarer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, var tvungen att använda ett skumt ID för att kunna skriva kommentar, men nu tror jag att länken från mitt ID pekar rätt.... även om min stackars blogg inte direkt är högtrafikerad av mig som skribent....

      Radera
    2. Oj jag har fått veta av ytterligare en person tidigare att det var problem med att kommentera här. Hoppas att det nu löst sig för både dig och ev andra personer som stött på samma problem.
      Jag är glad att du fortsätter hänga med här också. Särskilt som jag har noll tid för tråden längre heller....
      KRAM!!

      Radera
  6. Jag knackar på det nya fönstret och kikar in och är med såklart. FIN bild. Spännande. :)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du fortsätter med mig hit Suzesan! Jag hade saknat dig annars!
      Kramar!

      Radera
  7. Jag gillar mallen och färgerna, behagligt att läsa och för ögonen! Och så klart är nya bloggnamnet och adressen inlagd :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anne!
      Och vad fint att du hänger med också!
      Kram!

      Radera
  8. Hej! Hittade din gamla blogg då jag också bloggar om New York. Jag har läst då och då men inte kommenterat så mycket. Dock har vi nog en gemensam bekant i Trillingnöten. :) Det ska bli spännande att följa ditt liv i San Diego! Jag önskar er varmt lycka till med allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!
      Vad roligt att du hittat både min gamla New York blogg samt nu fortsätter hänga med här.
      Måste ju kolla upp din blogg också. Så jag får fortsatta doser NYC!!!! :-D
      Hälsa Trillingnöten när du ser henne!
      Kram!!

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    3. Tack så mycket! Tyvärr så bor jag ju inte i New York men reser dit så ofta jag kan. Hoppas ändå att min blogg kan ge dig lite inspiration när suget sätter in. Du känner säkert igen bloggen, då jag den varit bland vinnarna i Supersavertravels Travel Blog Awards. :) Trillingnöten hoppas jag träffa framåt sommaren igen.
      Kram!

      Radera
    4. Tack så mycket! Tyvärr så bor jag ju inte i New York men reser dit så ofta jag kan. Hoppas ändå att min blogg kan ge dig lite inspiration när suget sätter in. Du känner säkert igen bloggen, då jag den varit bland vinnarna i Supersavertravels Travel Blog Awards. :) Trillingnöten hoppas jag träffa framåt sommaren igen.
      Kram!

      Radera
  9. Önskar er alla det bästa av San Diego och lycka till med nya bloggen.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Jag är med vännen!!!!!

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å Lotta det hoppas jag verkligen! Blir så glad att du vill fortsätta läsa hos mig.
      Jag läser hos dig med men hinner ofta inte med att kommentera....
      KRAM!

      Radera
  11. Trots att jag i princip aldrig har kommenterat under de fyra/fem åren jag läste din gamla blogg så måste jag säga att det var en av mina favoritbloggar, och det ska bli väldigt kul att följa er nu i San Diego med!
    Kram Tilda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tilda vad glad jag blir!! :-)
      Och så roligt att du vill fortsätta hänga med på våra nya äventyr.
      Kram!

      Radera
  12. Visst, vill vi fortsätta följa er här. Härlig bild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul Mala!!
      Synd att vi inte hann med ytterligare en träff innan vi flyttade hit men det var helt otroligt galet mycket på slutet i NYC.
      Håll er nu varma när snöstormen kommer!
      Kram!

      Radera
    2. Förstår att det var mycket. Tycker att tiden börjar rinna iväg även för oss, och då har vi ändå två månader kvar här. Det ska bli spännande med snöstormen, hur det blir i relation till vad man upplevt i Sverige. Roligt att höra att E verkar trivas bra i den nya skolan. Hoppas att det börjar flyta på med kontakter snart. Fick själv lite panik när vi flyttade hit, även om man träffade mycket människor överallt så tog det ändå ett tag innan man hittar någon att börja umgås med lite mer frekvent. När man hittat någon som man tycker om att umgås med även utanför familjen så tyckte jag att allt kändes så mycket lättare. Kram på er.

      Radera
  13. Svar
    1. :-) Jenny!!!!
      KUL!
      Vi ses ju lite på Insta också. :-)
      Kram!

      Radera
  14. Hänger med också. :)
    Och du är ju till och med i "min" stat - även om vi bor långt från varandra.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp Anne-Marie, nu bor vi ju på samma sida och i samma delstat! Även om det är långt avstånd fortfarande. Roligt att du vill fortsätta följa mig här också.
      Kram!

      Radera
  15. Klart jag följer med, har min lilla ritual varje dag att läsa och insupa er USA-bloggares underbara foton. Är förvisso urusel på att kommentera bara.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt Pernilla!
      Och detta med kommentarer är alltid roligt såklart, men det absolut finaste är ändå att ni vill läsa.
      Kram!

      Radera
  16. Hänger med såklart! Hade hängt med om du fortsatt på gamla bloggen också såklart men förstår att för dig kändes det rätt med nytt. Ny fas, ny blogg.

    SvaraRadera
  17. Men såklart!! Ska bara uppdatera i länklistan så det bli lätt att hitta till DIG!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag hade nog trott du ville fortsätta läsa här. Och det är jätteroligt! Ni får komma hit och hälsa på någonting också Annika! :-)

      Radera
  18. jag vet inte riktigt vad som hände med min gamla kommentar, jag är helt säker att jag klickade publicera:) Klar jag läser vidare - särskilt då jag älskar Socal:) Kolla in svenska skolan, den i OC betydde mycket för mig när vi bodde där. Jag vet inte var den ligger men vi hade de lite samarbete med dem och den i LA i OC. Jättebra nätverk och jättekul för barnen också,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jane!
      Vad roligt och tack för tipset om svenska skoklan. Jag har faktiskt mailat dem men de har inte svarat. Får försöka igen kanske...
      Var bor du nu?

      Radera
    2. nu är vi tillbaka i Tyskland, Vi bodde i Irvine i 2 år, och var nere i SD rätt så ofta. De har en jättebra deal på årskort på zoo:et och safariparken så det blev vääldigt många besök där nere. Sen är SD bara såå mysigt och alla småstäder mellan OC och SD - man ledsnar aldrig på dem:)

      Radera
  19. Absolut! Upplagd som favorit:) Kram

    SvaraRadera
  20. Svar
    1. Kul Mallis!
      Jag har sett att även du återupptagit bloggandet. Har bara inte haft tillfälle att kommentera hos dig än.
      Kram!

      Radera