fredag 3 februari 2017

Ny familjemedlem

Jamen jag måste ju också berätta att vi i dagarna fått en alldeles ny liten familjemedlem. En liten Februarikille.
DETTA är ju såklart det absolut allra STÖRSTA, mest FANTASTISKA och UNDERBARA som hänt på länge!!! En ny liten kusin har sett dagens ljus. På förmiddagen (svensk tid) den första februari kom han ut i världen. Vi har väntat de sedvanliga månaderna. Plus lite till. Så han var efterlängtad.

Jag har inte hunnit prata med familjen än. Tidsskillnader, jobb och annat krånglar till det. Men M pratade med sin syster samma dag som Lill-Kusinen kom och allt hade gått bra och de mådde efter omständigheterna fint. Det är ju ingen räkmackeflygning direkt det där med att föda barn, men jag är så glad över att de slapp några komplikationer. Nu har de fått komma hem och jag hoppas få prata med dem imorgon.

Här är han det lilla miraklet. Bilden är från Svägerskan.

Tänk vad fort man ändå glömmer hur otroligt SMÅ de är när de är såhär nykläckta. Och då är ju Lill-Kusinen ändå nästan 1.5 kg tyngre än vad både Storasyster och Lillebror var när de kom ut. Ryktet säger att han är en liten rödtott. Så gulligt. Nu längtar vi alla till att få träffa underverket. Sådana här gånger känns det jobbigare än vanligt att bo så långt bort.


1 kommentar:

  1. Å vad vi längtar till ni får se honom live! Jag säger det igen – tur FaceTime finns!

    SvaraRadera