fredag 5 juni 2015

Resdag

Idag är det dags för M och Lillebror att börja den långa resan till Sverige. Jag hoppas innerligt att allt ska gå bra. Härifrån kör vi om ett par timmar. Jag lämnar dem i Los Angeles och kör sedan hem igen. Storasyster kommer att vara hos en kompis så hon slipper sitta i bilen flera timmar. Så hon sa hejdå till dem i morse. Det kommer att kännas tomt. Men det kommer också att bli lite av "semester" för mig vilket känns skönt också. Att endast ha hand om Storasyster en vecka och därmed ha lite mer egentid. Plus att vi två kommer att kunna göra lite mer saker tillsammans som vi inte kan med en 1-åring. Jag har till exempel lovat henne att vi ska gå på bio någon av dagarna. Det känns fint att kunna spendera lite mer kvalitetstid tillsammans med henne. Och att få ett par dagar då jag även själv kan göra lite andra saker känns också bra. Särskilt nu två veckor innan sommarlovet börjar då jag ju kommer att vara ensam hemma med båda barnen hela dagarna. Enda fram till den 8 september då skolan börjar igen. Det är ganska många veckor.

Men jag vet att jag kommer att sakna dem mycket också. Båda två. Detta är första gången jag kommer vara ifrån Lillebror en längre tid. Med tanke på den utvecklingsfas han är inne i nu så hoppas jag ändå att det ska gå bra. Lite orolig är man ju alltid. Men förhoppningsvis ska både resan och Sverigevistelsen gå bra. Det är ju "bara" en vecka ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar