fredag 1 maj 2015

Maj

Första maj. Idag. Vart tog april vägen egentligen? Som alltid går tiden så fort. Fast vi har ändå gjort mycket i april. När jag tänker efter. Särskilt då Farmor var här på besök. Så även om det känns som om det nyligen var mars så inser jag att april varit en väldigt innehållsrik månad för oss.

Men. Nu. Maj. Tänk. Jag tittade lite bakåt på foton från sista april och 1 maj förra året. Och det slår mig hur mycket mina båda barn har vuxit sedan dess. Otroligt egentligen.

För ett år sedan var Lillebror så liten att vi badade honom i en balja i diskhon. 


Och han låg stilla när han sov


För exakt ett år sedan var min kompis K på besök i NYC och vi hade vår första picknick ute i Central Park. Minns det som en blåsig och lite småkylig vårdag men ändå härlig


Även Storasyster har blivit mycket större på ett år...


Nu är Lillebror såhär stor...

...och han springer helst iväg själv på äventyr

Eller hittar på en massa bus medan jag försöker laga middag (eller göra något annat "måste" här hemma)


Igår var jag och alla andra föräldrar som frivilligarbetat på skolan, inbjuna dit på lunch. Temat var Willy Wonka (Kalle och Chokladfabriken). Det var både gott och trevligt. 


Valborgsmässoaftonen var mest en vanlig torsdag för oss. Men självklart följde vi NY Rangers som spelade sin första match mot Washington Capitals i Playoffs, Tyvärr förlorade den denna precis i slutsekunden. Verkligen. The Caps gjorde sitt 2-1 mål då det var 1 sekund kvar av matchen! Snöpligt...


Nu får vi se vad maj kommer att visa oss. Värme har vi iallafall fått denna veckan. Med temperaturer runt 30 grader (ofta lite över) i stort sett varje dag. Personligen hoppas jag på lite mer regn i maj. Och gärna lite overcast de andra dagarna. Ni vet, sådär lite dis. Men vädret rår vi inte på så vi får helt enkelt se. En annan önskan jag har är att Lillebror inte ska slå sig sönder och samman. Han är en riktig liten Vilding. Klättrar på allt han kan komma åt. Och kastar sig sedan ut. Eller balanserar helt utan vare sig rädsla eller förstånd. Jag lever just nu med hjärtat konstant i halsgropen. Så om ni ser mig och undrar varför jag blivit så tjock strax under hakan så vet ni nu varför. Så kära maj, kan du snälla snälla se till att Lillebror får fortsätta vara hel även under ditt beskydd?

Önskar er alla en fin Vår såhär i vårmånadernas vårmånad!


4 kommentarer:

  1. YAY du, vilket MÅÅÅÅÅL där i slutet av The Caps!! Gissa om det jublades här i huset...
    HAHA!
    Men du, du ska se att The Rangers vinner över The Caps. De gör ju ALLTID det. ALLTID!! Så blir det nog iår också. King Henrik is King Henrik after ALL. Då hjälper inga vassa Oveschkins och BACKSTROOOOOOMS!!
    Haha, det låter som om jag är skitintressead av hockeyn, det är jag inte. Men Peter är!!!!
    Och ja, klart jag hejar på The Caps :-)

    Ja, mkt hinner hända på ett år. Så fina bilder.
    Alltså den där lille broren, han är för söt han. OCH Ella också, såklart.

    Trevlig helg, bästa Saltis.
    Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Ja det märks att de har vuxit en hel del båda två under sista året som du säger. E har ju blivit riktigt lång. Lillebror är så söt med mycket spring i benen och så nyfiken på sin omvärld. Hoppas det inte blir några allvarliga krashar för honom. Här var Valborg en ganska vanlig torsdag för oss också. Valborg firas inte i Schweiz men däremot är vi lediga idag som är första maj. Lite långhelg är alltid skönt.
    Ha en fin helg. Kramar!

    SvaraRadera
  3. Älskar fotot när han går iväg! Härlig stil, inga bekymmer, bara drar :) Tänk att sådär var man en gång :)

    SvaraRadera
  4. Sötplutt. Har sett dina filmer på "sjövildingen " på insta . Maj är härlig. Hoppas maj månad hör din vädjan och juni och juli.....:) Mitt barnbarn "Amli" (Amélie) hon är sån....bara sticker och hittar på bus.
    När hon var pytteliten som O så tvärvände hon och sprang allt vad de små benen förmådde- fort.
    Kram
    /Susanne

    SvaraRadera