fredag 8 maj 2015

Regn

Idag är det fredag och vi vaknade av ett ljud som inte är så vanligt här, nämligen regn. Mycket regn. Det riktigt skvalade ner utanför fönstret. Sedan vi har flyttat hit till San Diego tycker jag verkligen om regndagar. Vi har ju inte så många sådana och jag har kommit att älska dem. Med tanke på den allvarliga vattenbrist hela delstaten har också så känner jag väldig tacksamhet till det regn som kommer också. För det behövs verkligen.

Fast just idag var det tråkigt att det skulle regna så mycket tycker jag. För idag hade M´s jobb en "välgörenhetsdag" liknande den de hade på Presidents Day. Fast denna gången var inga träd som skulle planteras utan man kunde gå, springa eller cykla runt Miramar Lake (som ligger väldigt nära oss). Pengarna för detta donerar företaget sedan till Michael J Fox Foundation for Parkinson´s Disease Research. Familjer var välkomna så vår plan var att M skulle springa eller cykla medan jag skulle gå med Lillebror i barnvagnen. Men eftersom regnet formligen vräkte ner under hela morgonen och förmiddagen så stannade jag och Lillebror hemma. Tyvärr. Nu börjar det klarna upp lite och jag tror att M kommer att komma hem  om ca en och en halv timme eller så. Alla anställda får resten av dagen ledigt vilket känns riktigt lyxigt.

Resten av helgen har vi inga direkta planer för. På söndag är det Mother´s Day här men jag tror vi kommer att improvisera lite där. Att gå ut och äta utan att ha bokat bord lär vara dömt att misslyckas. Blir vädret bra kanske vi tar oss någonstans och picknickar istället. Vi får se. Önskar er alla en fin helg var ni än är!

2 kommentarer:

  1. Oj typiskt men grattis till vattnet.

    Tack och jag hoppas din helg blir fin och att du får en Happy Mother's day..

    Kram
    /Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Suzesan!
      Och hoppas du får en riktigt fin helg!
      Kram!

      Radera